Selasa, 26 Agustus 2014

i dina kontakter. O

Förutom tidningsreklam, kan ett system med broschyrer, kort och kataloger drivas till en affärsfördel i att marknadsföra sina produkter och tjänster. En vecka en företagare kan skicka ut flygblad, nästa vecka kan han skicka kort med ett fint textmeddelande ringa uppmärksamhet hos mottagaren att göra några åtgärder, sedan veckan efter att en välsmakande katalog kan flyta med - tala om bra arbete, bra lager, snabba leveranser och rimliga priser.

Som de flesta av er vet säkert om, kataloger är ett bra sätt att marknadsföra alla typer och typer av produkter. Från produkter med allmän vädjan till produkter som passar en viss marknad, kataloger och andra direkta marknadsföringsmaterial kan vara din nyckel till att lyckas i den ständigt fullsatt marknadsplats.

Kataloger ger nya och intressanta produkter till sina kunder varje månad, kvartal eller år, beroende på verksamheten. Kataloger gillar också att marknadsföra produkter som inte är lätt att hitta i butiker, produkter som inte finns tillgängliga på annat håll eller produkter som bidrar till det bästa urvalet kategori av en viss produkt. Således, för att hålla din katalog intressant och fräsch till dina kunder, bör du åtminstone införa över tjugo procent av nya produkter varje år.

Med tanke på försäljningspotentialen för din produkt om du får in i kataloger, kan du se att det finns en stor möjlighet för dig att göra stora försäljningen. Om bara ett anständigt utformade kataloger plockar upp din produkt och bär den för ett helt år, kan du räkna med att ha en försäljning av 5000 till 50.000 enheter eller mer i ett år.

En bra sak med kataloger är att om du kör ett litet företag som bär endast ett begränsat antal produkter per månad som du kan använda mindre kataloger och flytta till de större företagen som din förmåga att växa och som ditt företag blir större. Ändå innan marknadsföra dina produkter via kataloger du behöver lite prep arbete. Även om kataloger är alltid öppna för nya produkter, har du fortfarande att vara professionell i dina kontakter. Om din katalog ser ut slacking, kommer du att uppfattas som bräcklig.

Tänk på att nästan alla skrivare kan uttrycka sig på papper att han kan producera ganska bra marknadsföringsmaterial. Om han inte bör du hitta någon i eller utanför din anläggning som kan skriva affärsliknande annonser snärtiga. I alla fall en bra skrivare bör ge all reklam i form av kort, kataloger och affischer bland annat rätt typografiska utseende som är mycket viktigt att göra ett gott intryck. Med en sådan kan en verksamhet man utläsa huruvida skrivaren visar dom med konstnärlig känsla.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar